بله؛ انتخابات می تواند به صورت کاملاً غیرحضوری و آنلاین برگزار گردد. هر فرد می تواند از هر مکان و با در اختیار داشتن یک دستگاه متصل به اینترنت در انتخابات شرکت کند.

روش های متعددی برای احراز هویت رأی دهندگان وجود دارد از جمله:
پیامک حاوی کد اعتبارسنجی به شماره همراه رأی دهنده
کد اعتبارسنجی کاغذی
کارت مخصوص رمزدار (اسکرچ کارت)
احراز هویت توسط هیأت نظارت
و …

بله؛ سامانه انتخابات پژواک قابلیت برگزاری چندین انتخابات همزمان را دارد که هر یک داوطلبین مجزا و تنظیمات اختصاصی دارند.

بله؛ تنظیمات مختلفی به منظور سفارشی سازی انتخابات در اختیار کاربر قرار گرفته است و با اطمینان می توان گفت، هر نوع انتخاباتی در سامانه انتخابات پژواک قابل برگزاری است.

بله؛ سامانه رأی گیری الکترونیکی پژواک قابلیت برگزاری رأی گیری آنلاین را نیز پیاده سازی نموده است.

بله؛ در سامانه رأی گیری آنلاین پژواک، امکان برگزاری نظرسنجی و پاسخ به سوالات مطرح شده به صورت (مخالفم؛ موافقم و ممتنع) وجود دارد.

بله؛ قابلیت نمایش لیست داوطلبین یا گزینه های انتخاب در سامانه در اختیار متقاضی برگزاری انتخابات قرار دارد و به اختیار خود می تواند این گزینه را فعال یا غیرفعال نماید.

کاربر متقاضی برگزاری انتخابات می تواند لیست داوطلبین یا رأی دهندگان را به صورت دستی یا از طریق فایل اکسل به انتخابات خود اضافه کند.

خیر؛ هر کد ملی فقط یکبار می تواند در انتخابات شرکت کند.

بله؛ کاربر متقاضی انتخابات می تواند این قابلیت را برای انتخابات فعال نماید و در هنگام ورود لیست رأی دهندگان وزن رأی وی را مشخص کند. وزن هر رأی دهنده یک عدد صحیح بزرگتر یا مساوی یک خواهد بود و در شمارش آرا به نسبت وزن رأی دهنده آرای وی شمارش می گردد.

بله؛ قابلیت ثبت رأی تکراری (انتخاب بیش از یکبار یک داوطلب یا گزینه رأی) توسط رأی دهنده، در اختیار متقاضی برگزاری انتخابات قرار دارد. در این صورت رأی دهنده می تواند، یک داوطلب یا گزینه رأی را بیش از یکبار و تا حداکثر قابل قبول آرا انتخاب نماید.

بله؛ در سامانه انتخابات و رأی گیری آنلاین پژواک، قابلیت برگزاری انتخابات، رأی گیری و نظرسنجی همزمان وجود دارد، بدین صورت که رأی دهنده پس از ورود به صفحه رأی گیری می تواند به ترتیب و به تفکیک در هر یک از موارد فوق الذکر شرکت نماید. به عنوان مثال:

انتخابات هیأت مدیره انجمن علمی

انتخاب محل دفتر اصلی انجمن

نظر سنجی در خصوص ۳ موضوع مهم

همگی با هم برگزار می گردد.

بله؛ در صورت فعال کردن این گزینه توسط متقاضی برگزاری انتخابات، این قابلیت برای داوطلبین وجود دارد.

بله؛ متقاضی برگزاری انتخابات می تواند تاریخ و ساعت شروع انتخابات و تاریخ و ساعت پایان انتخابات را به اختیار خود تنظیم نماید.

بله؛ هیأت نظارت و برگزار کنندگان انتخابات می توانند از دقایقی قبل از پایان تا دقایقی پس از پایان انتخابات نسبت به تمدید زمان انتخابات به ساعت جدید اقدام نمایند.

بله؛ این قابلیت در اختیار کاربر متقاضی انتخابات قرار گرفته است تا در صورت نیاز سامانه را به شکلی تنظیم نماید که نتیجه انتخابات را به عموم مردم یا لیست رأی دهندگان نمایش دهد.

رأی دهندگان می توانند در محدوده زمان برگزاری انتخابات با استفاده از هر وسیله قابل اتصال به اینترنت که دارای مرورگر وب می باشد، وارد صفحه مخصوص رأی گیری شوند و پس از ورود کد ملی خود و انجام مرحله احراز هویت نسبت به انتخاب داوطلبین مورد نظر خود یا گزینه های قابل انتخاب یا پاسخ به سوالات نظرسنجی اقدام نمایند.

خیر؛ رأی گیری می تواند بوسیله هر وسیله دارای مرورگر از جمله؛ گوشی تلفن همراه، رایانه، لپتاپ و … برای شرکت در انتخابات اقدام نمایند.

خیر؛ داشتن شماره تلفن همراه صرفاً برای روش احراز هویت پیامکی الزامی است و سایر روش ها نیازی به شماره تلفن همراه ندارند.

بله؛ روش های احراز هویت مختلف به منظور ایجاد شرایط مختلف برای شرکت کنندگان در انتخابات پیشبینی شده است.

بله؛ با استفاده از روش احراز هویت توسط هیأت نظارت و هیأت اجرایی می توان با همین سامانه انتخابات را به صورت حضوری برگزار نمود.

بله؛ با تنظیم و انتخاب روش های مختلف احراز هویت می توان انتخابات را به طور همزمان به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار نمود.

خیر؛ مرحله احراز هویت به منظور جلوگیری از همین موضوع پیاده سازی گردیده است؛ لیکن اگر خود فرد قابلیت و ابزارهای احراز هویت خود را در اختیار دیگری قرار دهد، برای سامانه قابل تشخیص نخواهد بود.

خیر؛ در مراحل و به روش های مختلف کنترل های لازم به منظور جلوگیری از ایجاد هر نوع خدشه به انتخابات الکترونیکی پژواک پیش بینی گردیده است و قابلیت های متعدد برای اعتباربخشی به انتخابات پیاده سازی شده است و اساساً ایجاد هر نوع تغییر در نوع، شکل، تعداد و نتیجه آرا و رأی دهندگان غیرممکن است.

خیر؛ هیچ محدودیتی برای تعداد رأی دهندگان و داوطلبین یا گزینه های انتخاب یا سوالات نظرسنجی وجود ندارد.

همین حالا سوالات خود را از مشاورین ما بپرسید

Call Now Button