قوانین و مقررات و توافقات برگزاری انتخابات الکترونیکی از طریق سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک

 
فصل اول – قوانین عمومی

ماده ۱) سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک توسط گروه مهندسی نرم افزار پژواک برای تسهیل در برگزاری انتخابات های الکترونیکی و رأی گیری آنلاین طراحی گردیده است و مطابق با شرایط زیر خدمات مربوطه را ارائه می‌‌نماید؛ لذا این شرایط به‌ عنوان یک قرارداد الزام آور بر روابط بین کاربر و سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک حاکم خواهد بود. لذا، ضروری است پیش از استفاده از خدمات سامانه، شرایط استفاده از آن را به دقت مطالعه فرمایید.

ماده ۲) استفاده از سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک به‌ منزله‌ی قبول تمامی شرایط و مقررات ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلا اعتبار می‌‌نماید. سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک ممکن است شرایط استفاده از خدمات سامانه را در طول زمان تغییر دهد. این تغییرات از طریق همین صفحه یا در قالب پیامک و ایمیل به تمامی کاربران اطلاع داده خواهد شد؛ صرف ادامه‌ی استفاده‌ی کاربر از خدمات سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک، اعلام رضایت نسبت به شرایط جدید و قبول آن تلقی می‌‌گردد.

تبصره) هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبت هویت امضا کننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود به منزله امضای الکترونیک و همانند امضای دستنویس واجد اعتبار خواهد بود و امضا کننده را به مفاد سند ملتزم می نماید.

 
فصل دوم –  تعاریف

ماده۱) تعریف مشتری یا کاربر

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک اقدام نماید. کلیه کاربرانی که قصد عضویت و خریداری از سایت سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک را دارند، باید مفاد این توافق‌نامه را کامل مطالعه و سپس به عضویت و خرید از سایت اقدام کنند. عضویت در سایت یا خرید از آن به منزله مطالعه و قبول شرایط خرید و عضویت و قوانین و مقررات مربوطه است.

ماده ۲) حساب کاربری

الف) کاربران با ثبت نام در سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک و همچنین با هر بار استفاده از خدمات آن می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری سامانه را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل از شرایط و معانی آن اقدام به خرید خدمت کرده اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییر کند و بنابراین استفاده مستمر کاربران از سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.

ب) استفاده کننده از سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک ملزم به ایجاد یک حساب کاربری در سایت می باشد. تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری کنند. برای استفاده از سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک، کاربر مذکور می بایست اطلاعاتی از جمله کدملی، نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود و سایر اطلاعات مورد نیاز را در سامانه ثبت نماید.

ج) در خصوص اشخاص حقوقی، نماینده‌ی شخصیت حقوقی اقدام به ایجاد یک حساب کاربری به نام شرکت می‌‌نماید و در این صورت، اطلاعات ثبتی شخصیت حقوقی از قبیل نام کامل، شماره‌ی ثبت و شناسه‌ی ملی در اداره‌ی ثبت می‌‌بایست در کنار مشخصات نماینده‌ در فرم مشخصات تکمیل گردد.

د) کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک وارد کند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده، شخص کاربر می‌باشد. در صورت اثبات خلاف این موضوع، سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک مجاز به پیگیری قضایی و قانونی نزد مراجع صالح می‌باشد.

هـ) هر کاربر با ثبت‌نام در سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک و ایجاد حساب کاربری به نام خود صحت انتساب تمام پیام‌های صادره از حساب کاربری خویش را پذیرفته و درنتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده‌ی پیام‌های ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط می‌نماید.

و) مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری انجام می‌شود مطلقاً به عهده‌ی شخص کاربر است، در نتیجه ضروری است که کاربر در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود، از جمله نام کاربری و رمز عبور، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد و از این طریق مانع استفاده‌ی دیگران از آن گردد. همچنین ضروری است که کاربر در صورت ظن به دسترسی ثالث به حساب کاربری خویش، در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نماید و در صورت لزوم سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک را مطلع کند تا حساب کاربری مذکور را مسدود نماید.

 
فصل سوم – حقوق و تعهدات کاربران

ماده ۱) کاربر متعهد است که در استفاده از خدمات سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک تمامی قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کند، نرم‌افزار را برای اهداف قانونی به کار گیرد و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیت تجاری سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک و تولید کننده و مالک آن، مرتکب رفتاری نشود که اعتبار سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک را خدشه‌دار نماید. مسئولیت هر نوع اقدام کاربر که منجر به بروز آسیب اجتماعی، بدنی، جانی یا مالی گردد به عهده‌ی کاربر است و سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.

ماده ۲) مسئولیت تأمین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک به عهده کاربران است.

ماده ۳) کاربر می‌پذیرد که سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک ممکن است از ارسال SMS (پیامک) به عنوان راه ارتباطی خود با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شود.

ماده ۴) به دلیل آنکه در برخی از موارد احراز هویت خریدار از طریق نام و نام خانوادگی ارائه شده در سایت امکان‌پذیر است، مسئولیت هرگونه مغایرت مشخصات فوق با هویت واقعی وی بر عهده خود افراد بوده و سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به مغایرت‌های احتمالی ندارد.

ماده ۵) کاربر می پذیرد که مشخصات کاندیدا و رأی دهندگان خود را با دقت کامل تکمیل نماید و هر گونه ثبت اشتباه از سمت کاربر مسئولیتش بطور کامل با کاربر است و سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک در این خصوص مسئولیتی ندارد.

ماده ۶) برگزار کننده انتخابات می پذیرد رأی دهندگان را آگاه نماید تا کد احراز خود را در اختیار سایر افراد نامرتبط قرار ندهد، چرا که کد احراز بصورت کد یکتا و به نام دریافت کننده ثبت شده است و دارنده آن حق رأی را خواهد داشت. در صورتی که شخص رأی دهنده بصورت خودآگاه مرتکب این عمل شود عواقب آن با خود رأی دهنده و مسئول برگزاری انتخابات است.

ماده ۷) خریدار پنل انتخاباتی از نظر سامانه همان مسئول و یا یکی از اعضای تیم برگزاری انتخابات است و این شخص مسئولیت احراز رأی دهندگان خود را بعهده دارد و قبل از ثبت اعضای شرکت کننده در رأی گیری، صلاحیت آنها و همچنین حق رأی دهی آنها را بررسی و احراز نموده و سپس در سامانه ثبت می کند.

ماده ۸) تیم برگزار کننده انتخابات می تواند از طریق ریز تراکنش ها (لاگ ها) و گزارشات سامانه نسبت به بررسی و اطمینان از صحت برگزاری انتخابات و نتایج حاصل شده دقت نظر کافی داشته باشد.

ماده ۹) کلیه اقدامات حساس از قبیل تأیید نهایی جزییات انتخابات، تمدید زمان رأی گیری و پایان دادن به انتخابات صرفاً با استفاده از کد مخصوص و منحصر به فرد انتخابات انجام می گردد که صرفاً  و از طریق پیامک در اختیار رابط برگزاری انتخابات قرار گرفته است.

ماده ۱۰) با توجه به این که کلیه گزارشات مورد نیاز قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات در پنل کاربر در دسترس می باشد، لذا هیأت نظارت بر انتخابات می تواند با استفاده از این امکانات در حین یا پس از برگزاری انتخابات از جزییات برگزاری مطلع گردد و نظارت لازم را داشته باشد.

ماده ۱۱) هیچ گونه تغییری در حین برگزاری انتخابات اعم از تغییر در مشخصات انتخابات یا مشخصات کاندیدا یا رأی دهندگان در سامانه وجود ندارد و تخلف محسوب می شود. لازم به ذکر است این تغییرات تا قبل از انتشار و شروع انتخابات توسط کاربر مجاز می باشد.

تبصره) در صورت وجود اشکال در اطلاعات موجود در سامانه، در حین برگزاری انتخابات و با توجه به حساسیت های مرتبط با آن، صرفاً با دریافت نامه مکتوب از برگزار کننده و هیأت نظارت بر انتخابات و در صورت موافقت سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک تغییرات جزئی با نظارت و توسط کارشناسان این سامانه صورت خواهد گرفت.

 
فصل چهارم – حقوق و تعهدات سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک

ماده ۱) مشخصات کاربران، رأی دهندگان و داوطلبین در سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک محفوظ است و سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک هیچ گونه استفاده ابزاری از اطلاعات نخواهد کرد و هرگز در اختیار سایر کسب و کارها و افراد قرار نخواهد داد.

ماده ۲) سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک متعهد است که قبل از برگزاری نسبت به ارائه مشاوره و در زمان برگزاری انتخابات نسبت به ارائه پشتیبانی های فنی مناسب اقدام نماید.

ماده ۳) سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک متعهد است که در زمان برگزاری انتخابات سامانه را در وضعیت مناسب برگزاری قرار دهد.

تبصره ۱) سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک مسئولیتی در قبال خرابی‌ها یا عدم سرویس‌دهی به دلیل اختلال در سرویس های اینترنت و سایر زیرساخت های مورد نیاز از جمله سامانه های ارسال پیامک ندارد.

تبصره ۲) گاهی ممکن است به دلیل تعمیرات دوره‌ای این سایت به‌طور موقت غیرقابل دسترس یا دارای اختلالات جزئی شود و با اطلاع رسانی های انجام شده کاربران حق اعتراض ندارند.

ماده ۴) جزئیات داده های مشتری پس از اختتام فرایند رأی گیری و پس از گذشت مدت زمان ۳۰ روز بصورت اتوماتیک از سیستم حذف می گردد و فقط اطلاعات کلی و گزارش کلی مربوط به برگزاری انتخابات در سیستم نگهداری و حفظ می شود.

ماده ۵) سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک متعهد است که قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات مشاوره، اجرای درخواست ها و تغییرات قابل انجام در سامانه، اعمال تنظیمات و تحویل گزارشات قابل ارائه را فقط به شخص رابط برگزار کننده انتخابات ارائه کند و از ارائه هر یک از خدمات فوق الذکر به سایرین اجتناب ورزد.

ماده ۶) ساعات تایید مجوز برگزاری انتخابات بین ۸ صبح تا ۱۸ شب می باشد و سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک مجوز برگزاری انتخابات را بعد از ساعت ۱۸:۰۰ صادر نمی کند. ولی مشارکت در انتخابات بصورت ۲۴ ساعت در هفته و حتی ایام تعطیل مهیا و مجاز می باشد مگر در زمان های ارتقاء سامانه یا قطعی هایی که از اراده سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک خارج است.

ماده ۷) سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک به هیچ نهاد دولتی، احزاب سیاسی، نهادهای نظامی و انتظامی وابسته نیست و هیچ جهت گیری سیاسی در سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک وجود ندارد.

ماده ۸) سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک در کلیه انتخابات هایی که توسط آن انجام می گردد و برای کلیه رأی دهندگان و داوطلبین کاملاً بی طرف است و به جز تعهدات و قوانین و ساختارهای داخلی خود به هیچ روش یا درخواست دیگری پاسخ نخواهد داد.

ماده ۹) حل اختلاف بین کمیته برگزاری انتخابات با رأی دهندگان و کاندیدا (داوطلبین) با خود کمیته برگزاری انتخابات است و با استفاده از ابزارهای ارائه شده در سامانه، اطلاعات کامل برگزاری انتخابات وجود دارد و به استناد به همان ریز تراکنش ها و گزارشات می توانند هر گونه شبه و ابهامی را پاسخ بدهند ولی چنانچه برای رفع ابهام و جلسات حل اختلاف به آرای اخذ شده از کارشناسی سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک دعوت به جلسه گردد، به ازای هر نفر ساعت کارشناسی مبلغ ۳۰۰ هزار تومان محاسبه و می بایست از سوی کمیته برگزاری انتخابات پرداخت گردد.

تبصره) در صورتی که فرد یا افرادی از رأی دهندگان، داوطلبین یا اعضای هیأت اجرایی یا نظارت بر انتخابات، با دلایل واهی نسبت به اتهام زنی به سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک یا ایجاد فضای مسموم علیه آن اقدام نمایند، سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک این حق را برای خود قائل می داند که با فرد یا افراد خاطی از طریق مراجع قضایی، برخورد نماید.

ماده ۱۰) در صورت بروز اختلال در برگزاری انتخابات به دلایل فنی و زیرساختی خارج از ید سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک، هیچ گونه اثر جانبی بر گروه مهندسی نرم افزار پژواک نخواهد داشت، لیکن سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک کلیه مراحل به منظور برگزاری مجدد انتخابات را فراهم خواهد نمود.

ماده ۱۱) مشارکت یا عدم مشارکت، احراز حدنصاب و سایر مسائل خارج از فرایندها و امکانات سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک هیچ ارتباط و اثرجانبی بر سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک نخواهد داشت.

ماده ۱۲) به منظور اطمینان و صحه گذاری بر نحوه عملکرد سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک، کلیه اطلاعات ضروری در سامانه رمزگزاری میشود و از این طریق به هیچ عنوان در این سامانه مشخص نیست که چه کسی به چه کسی رأی داده است و هیچ ارتباطی بین رأی و رأی دهنده وجود نخواهد داشت.

ماده ۱۳) سامانه انتخابات الکترونیکی پژواک این حق را برای خود محفوظ می دارد که خبر برگزاری انتخابات های برگزار شده در سامانه را به صورت کلی و با قید کلیات آن در خبرنامه خود منتشر کند. لیکن در صورتی که متقاضی برگزاری انتخابات با این امر مخالفتی داشته باشد، باید آن را قبلاً و به صورت مکتوب اعلام کند.

همین حالا سوالات خود را از مشاورین ما بپرسید

Call Now Button